woensdag 6 maart 2024

Dag 7




Ik open de voordeur in de morgen, voor mij ligt hetzelfde landschap van altijd, en het witte licht van de ochtendzon staat erboven te schallen als met trompetten en onmiddellijk neemt iets in mij die toon over, ik beantwoord het luide gezang van het licht met innerlijk gejuich…

En zoiets gebeurt vrijwel elke morgen. Of er nu mist hangt en de groene cirkel om mij heen vervaagt in witte oneindigheid, of dat de dorpen kilometers ver duidelijk tegen de horizon getekend staan, sommige in de strepen van een regenbui, andere overgoten met zon, of dat de hemel loodgrijs, zwaar over het land hangt...


Ton van der Stap, uit: in een ander licht


Ton van der Stap woonde buiten het dorpje Kantens in noord Groningen


Tekening: Hanna Mobach, uit de serie Groningse tekeningen (1973-1975)


Genoteerd in mijn notitieblok op 7 april 2022






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een droom We gingen naar huis na een cursus, samen met andere deelnemers, op weg naar het station. Het was een landelijke streek, aan één ka...