maandag 11 maart 2024

Dag 12 - voor mijn veel te vroeg overleden vader





Mijn vader had een stoel in zijn kantoor


Mijn vader had een stoel in zijn kantoor
waar hij het langst in woonde. Als hij schreef
mocht ik, wanneer ik met hem zweeg
tegen zijn benen zitten. Het kwam voor

dat wij vergaten waar we waren.
Dan las ik over Remy of oom Tom.
Ik weet nog dat het leek alsof hij zong.
Ook streelde hij een keer mijn haren.

Later heb ik gehuild om wat niet kon.
Ik wilde dat we daar nog waren
en dat geen einde ooit begon.

-------------------------------
uit: 'Omtrent het getij', 1985.


Schrijver: Johanna Kruit


Genoteerd 8 augustus 2022






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een droom We gingen naar huis na een cursus, samen met andere deelnemers, op weg naar het station. Het was een landelijke streek, aan één ka...