woensdag 25 december 2019

Bedding

Dagenlang heb ik geluidsbanden met toespraken van Maarten Houtman uitgetikt. Dagenlang heb ik me ondergedompeld in teksten van jaren geleden die nog even nieuw zijn als op de dag dat ik ze voor het eerst hoorde.

Ooit schreef ik in een Liber Amicorum ter gelegenheid van zijn zeventigste verjaardag het gedicht 'bedding'. Nu, 25 jaar later, voelt het nog steeds hetzelfde.



Bedding
  
Stromen woorden slijpen een bedding
in de harde korst van mijn gewoontes.
Geduldig weken ze oude patronen los.

Stromen woorden bekleden de bedding
met liefde en vertrouwen,
moedigen aan tot zelfonderzoek.
  
Langzaam vult de bedding zich
met verlangen te leven,
te ervaren en te openen
voor het wonder van de verbondenheid.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een droom We gingen naar huis na een cursus, samen met andere deelnemers, op weg naar het station. Het was een landelijke streek, aan één ka...