vrijdag 29 november 2019

Nachten


Droom



De poort naar mijn droom
Leidt een troosteloos landschap binnen
De weg leidt naar bussen die niet komen
Telefoons die niet opgeladen zijn
Steriele gebouwen zonder wc
Kamers vol met bureau’s
Waaraan gewerkt moet worden
Liften die nooit ergens aankomen


En als het landschap mooi is
Zee en strand
Raak ik iedereen kwijt
Is de gehuurde ruimte onheilspellend
Loopt het strand over in een
Industriegebied


De poort naar mijn droom 
Ga ik liever niet door
Maar soms meldt mijn droom
Dat ik niet meer mee hoef te doen
Weg kan lopen
De plicht achter me kan laten
Naar huis kan gaan
Helaas ook dan
Laten de bussen het afweten
Weet ik de weg terug niet meer


Mijn hart maakt overuren
Als ik uit de droom ontwaak
De nacht is onheilspellend
Normale tijd komt langzaam terug


Overdag komen beelden boven
Daar krijgen ze hun betekenis
Als ik ze vertel
De ander knikt en ziet
In de chaos lijnen




2 opmerkingen:

Een droom We gingen naar huis na een cursus, samen met andere deelnemers, op weg naar het station. Het was een landelijke streek, aan één ka...